środa, 11 czerwca 2014

3.

Stres, lęk, obawa - każdy w swoim życiu miał niejednokrotnie okazję poczuć te "złe" emocje. Mimo, iż nie należą do najprzyjemniejszych doznań - są nieodłącznym i bardzo ważnym elementem naszego funkcjonowania w świecie.

Pojawiają się gdy nasz umysł identyfikuje jakieś zagrożenie, nie istotne na jakiej płaszczyźnie. Czasem chronią nas przed ryzykownymi zachowaniami, które mogłyby skończyć się tragicznie, innym razem mobilizują do działania i jeszcze większego wysiłku.

Kiedy znamy przyczynę pojawienia się lęku - bardzo łatwo go zwalczyć, lub przynajmniej opanować.
W przypadku moim, i wszystkich osób zmagających się z nerwicą lękową, nie jest to takie proste. Moje lęki, mój strach - biorą się po prostu znikąd. Najbardziej frustrujący dla mnie jest fakt, że doskonale zdaje sobie sprawę, iż nie mam czego się bać, że moje obawy są nieuzasadnione. Ale ta wiedza w niczym nie pomaga - obezwładniający lęk towarzyszy mi na każdym kroku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz tu jakiś ślad po sobie :)

// Komentarze naruszające zasady netykiety, obraźliwe, wulgarne, spam - nie ujrzą światła dziennego ;)